Leverans & Retur

Leveranssätt

I Sverige här du tre möjligheter:

1: Du kan välja leverans till din bostadsadress med GLS. Om din order levereras till bostadsadressen ska transportören ha en signering som kvitto på leveransen. Signaturen kan vara av dig eller en annan person, som befinner sig på adressen. Om ingen är hemma, lämnas GLS normalt information om, på vilket postkontor som paketet kan hämtas ut.

2: Du kan välja leverans till ditt arbete med GLS. Om din order levereras till arbetsadressen ska transportören ha en signering som kvitto på leveransen. Signaturen kan vara av dig eller en annan person, som befinner sig på adressen. Om ingen är hemma, lämnas GLS normalt information om, på vilket postkontor som paketet kan hämtas ut

3: Du kan välja leverans via GLS till ett Leveransställe nära dig. Då kommer du att få en SMS eller e-mail, när paketet är kommen och var du kan hämta det.

Paketet till utlandet skickas med antingen GLS International, UPS, Post Nord eller DHL.

Leveranspriser

Priset på din leverans beror på storleken på ordern. Priset visas alltid i din inköpskorg, eller när du går till kassan.

Orderstatus

När din order skickas ut, kommer du att få en e-mail från oss. E-mailen är också ditt kvitto och där hittar du ett tracking link, som du kan använda för att spåra din leverans. Tänk på, att det kan gå upp till 24 timmar från att du tog emot länken, till att det är aktiv på transportörens hemsida. Du kan också kontrollera din orderstatus och få tracking information här på sidan. Om du har ett konto hos oss, loggar du bara in och hittar informationen under ”Order”. Du är också alltid välkommen att kontakta oss, om du har frågor ang. lokaliseringen av din order.

Retur

Om du inte är helt nöjd med ditt köp hos Noella, kan du skicka tillbaka varan inom tiden för ångerrätten. Vi har gjort det lätt för dig.

Du har 14 dagars ångerrätt och den gäller från den dag beställningen togs emot av antingen dig eller någon annan person på adressen. Tänk på, att om du har valt leverans till ett Leveransställe, startar ångerrätten från dagen när ordern levererades till Leveransplatsen.

Så här gör du

  1. Fyll i returformuläret och packa ihop den med de produkter som du vill returnera – du kan använda Noella-påsen som varorna levererades i.
  2. Sätt fast en retursedel på påsen/paketet. Det är inte betalt av oss, men kan köpas här: http://coolreturn.coolrunner.dk/noellafashion/SE/
  3. Leverera paketet till den transportör som du har köpt retursedel till. Normalt är det ditt lokala postkontor.
  4. Kom ihåg att få ett kvitto med paketnummer. Det är din försäkring, om paketet försvinner under transporten.

Var uppmärksam på att om du väljer att använda en annan returmetod än Noellas, står du själv för fraktkostnaderna samt risken för varorna tills de kommer till vårt lager. Du ska utfylla och lägga med returformulären i paketet, och skicka till den här returadressen:

NoellaFashion ApS

Vestskoven 127

DK-9700 Brønderslev

Danmark

+45 28 94 18 22

info@noellafashion.com

Ångerformulär

Klicka här för att hämta vår ångerformulär

Refundering

Du kan förvänta dig att ta emot full refundering inom 14 dagar från mottagningen, via samma betalsätt som användes vid ursprungstransaktionen.

Frågor?

Har du frågor till retur, byte eller refundering är du välkommen att kontakta oss. Ring +45 28 94 18 22 eller skicka ett meddelande.