Köpvillkor

Allmän information

Noella Fashion ApS

Vestskoven 127

DK-9700 Brønderslev

Danmark

Org.Nr: DK-37365513

Om du har problem med vår webbsida eller beställningar som gjorts på vår webbshop, ska du kontakta vår kundtjänst på följande:

Telefon: + 45 28 94 18 22

E-mail: info@noellafashion.com

Viktigt meddelande

Läs noga genom köpvillkoren innan du beställer från Noella.

Köpvillkoren är gällande när du beställer eller köper varor på Noellas hemsida. Köpvillkoren kan regelbundet bli uppdaterade, och därför ber vi att du läser igenom våra köpvillkor varje gång du köper eller beställer från oss.

Om du inte accepterar köpvillkoren, kan du inte beställa eller köpa varor på hemsidan. Du har rätt att ångra ett köp utan förklaring inom 14 dagar efter dagen när du, eller någon du ger tillstånd, tar emot leveransen. Det gäller inte när transportören fysiskt får varorna till dem. Läs mera under punkten: "Ångerrätt”.

Köplagens regler gäller på dina köp, vilket betyder att du har vissa lagstadgade garantier för varornas kontraktmässighet. Läs mera under "Skadade eller felaktigt levererade varor".

Beställning

Online-butiken är öppen 24 timmar om dagen, men kan vara stängd vid underhåll. Vi försöker så mycket som möjligt, att utföra den typen av underhåll på natten.

Beställningar som placeras på en allmän helgdag, kommer att behandlas på den följande vardagen.

Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning i en av följande situationer, utan att vara ansvariga för ersättning eller andra omkostningar:

  • Dina betaluppgifter är felaktiga eller kan inte verificeras.
  • Din beställning är gjord med förmålet att begå bedrägeri eller gjord i förbindelse med en straffbar handling eller annan olaglig aktivitet.
  • Det uppstår ett oavsiktligt fel på hemsidan, t.ex. ett betalningsfel eller liknande.
  • Varan är av en eller annan orsak inte på lager.

Om det är detaljer i Köpvillkoren som du inte förstår, rekommenderar vi, att du kontaktar vår Kundtjänst, innan du handlar på Hemsidan.

När i köpprocessen är du bunden av din beställning?

Innan beställningen ges har du alltid möjlighet att ändra uppgifterna som du har angett, t.ex. leverans- och fakturauppgifter eller betaluppgifter. Du har också möjlighet att ändra varorna eller ta bort varor från din inköpskorg. När du har betalat, visas ett kvitto på skärmen. Från det tillfället är du bunden av köpavtalen. Läs mera under avsnittet om ”Ångerrätt ".

Tilltag mot bedrägeri

För att skydda dig och våra andra kunder mot bedrägeri och hålla en hög säkerhetsnivå för online-köp, genomför vi verifikationskontroll vid köp. Verifikationskontrollen kan omfatta de data som du skickar när du beställer på Hemsidan, t.ex. din adress och betaluppgifter.

Betalningssätt

Vi accepterar följande betalmedel:

  • Mastercard
  • Dankort/VISA
  • Visa Eletron
  • Maestro
  • JBC
  • Mobile Pay (tillgängligt i Danmark)
  • Paypal
  • Banköverföring

Kontrollsiffror (Credit Card verifikation nummer (CVV))

När du betalar med kreditkort, ska du ange kortets kontrollsiffror. Du hittar de tre kontrollsiffrorna på baksidan av ditt kreditkort, oftast på höger sida på kreditkortets baksida. Kontrollsiffrorna är nödvändiga för att betalningen kan genomföras och för att upprätthålla en hög säkerhetsnivå. Det kan också finnas andra liknande säkerhetsfunktioner.

Betalningssäkerhet

Noella är PCI (Payment Card Certified) certifierade. Det omfattande programmet ökar datasäkerheten av betallösningar. PCI autorisation ökar dessutom den allmänna nätverkssäkerheten inklusive; skydd av kontaktinformation, systemsäkerhet & tillgänglig information, kontinuerlig övervaknign och test av nätverk samt säkerhet av säkerhetspolitiker följs. Noella är för övrigt SSL säkert.

Betalningsprocedur

När din vara lämnar vårt lager för att levereras, kommer din betalning att bli dragen på vald betalningstjänst.

Priser

Alla angivna priser för varor, leveranskostnader och andra kostnader är inklusive skatter, moms och avgifter. Kostnader omkring leverans, frakt eller porto kan variera och läggs därför till för varje enskild beställning. Vid kassan samt betalsidan kommer fraktkostnaden att visas som en separat linje och som en del av ditt totala köpbelopp.

Valuta

Priserna på hemsidan visas i den valutan som gäller för ditt land. Använd funktionen med landväljaren överst på hemsidan, om du vill ändra val av land. Din leveransadress avgör vilken valuta du kommer att debiteras för. Tänk på, att ändringen av land dit leveransen ska ske, också kan påverka pris och leveranskostnader.

Du kan betala i en av följande valuta:

  • Danska kronor (DKK)
  • Svenska kronor (SEK)
  • Euro (EUR)
  • Brittiska pund (GBP)
  • Norska kronor (NOK)

Leverans

Vi skickar till:

Belgien

Bulgarien

Danmark (ex. Färöarna och Grönland)

Estland

Finland (ex. Ålandsöarna)

Frankrike (ex. Korsika, Guadeloupe, Franska Guiana, Martinique, Réunion, Mayotte, Monaco, Saint Pierre, Wallis och Futunaöarna och Nya Kaledonien)

Grekland

Holland (ex. Aruba och Holländska Antiller)

Italien (ex. Campione d'Italia, Livigno, San Marino och Vatikanstaten)

Kroatien

Irland

Lettland

Litauen

Luxemburg

Norge (ex. Svalbard)

Polen

Portugal

Rumänien

Schweiz (Lichtenstein)

Slovakien

Slovenien

Spanien (ex. Ibiza, Mallorca, Menorca, Andorra, Kanarieöarna, Ceuta och Melilla)

Storbritannien (ex. Scilly-, Kanal- och Shetlandsöarna, Isle of Man, Jersey, Guernsey och Gibraltar)

Sverige

Tjeckien

Tyskland (ex. Helgoland och Busingen)

Ungern

Österrike

Leveransvillkor

Varor kommer att levereras på leveransadressen som anges vid beställningen. Vi levererar endast till privat- och företagsadresser samt till postboxar. Dina varor kommer att levereras på vardagarna måndag till fredag. Tiden för leveransen beror på i vilket land leveransen är och vilken transportör som används. Det ska signeras för varorna vid mottagnignen. Det behöver inte absolut vara dig själv som signerar för paketet. Personer på leveransadressen (t.ex. en familjemedlem, en vän, receptionist etc.) kan därför signera för paketet, med bindande effekt för dig.

Vår fraktman kommer att göra ett leveransförsök. Här kommer fraktmannen att lämna ett kvitto, som informerar dig om detaljerna för nästa leveransförsök och eventuell möjlighet att själv hämta paketet. Fraktmannen kommer normalt att förvara paketet i 7 dagar innan den skickas tillbaka till oss, som icke-levererad order. Tänk på att vår fraktman också kan leverera varorna till t.ex. din granne, om du har godkänt det och om omständigheterna tillåter det. Tänk på, att du själv tar ansvaret för varan efter leveransen. Om förpackningen ser skadad ut, bör du avvisa att ta emot varan. Om du vill klaga över eventuella fel och brister, ska du informera oss om det direkt. Läs mera under avsnittet ”Saknade varor och fel varor".

Separata leveranser

Om din beställning består av flera varor, förbehåller vi oss rätten att göra separata leveranser. Separata leveranser kan vara nödvändiga, om varorna är försenade eller inte på lager vid beställningstillfället. Du kommer att få information, att din beställning, levereras separat i flera omgångar. Du kommer inte att krävas på extra leveranskostnader för separata leveranser.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp utan ytterligare förklaring inom 14 dagar. Ångerrätten gäller 14 dagar från den dag där du 1/ du, eller någon av dig betrodd tredje person, dock inte transportören, får varan fysiskt i hand eller 2/ varorna levereras till en av dig angiven leveransplats.

Vid flera olika varor, som är beställda på en order, men som levereras enskilt (dvs. Separata leveranser) gäller ångerrätten i 14 dagar efter den dag 1/ där du, eller en av dig betrodd tredje person, dock inte transportören, får den sista varan fysiskt i hand eller 2/ där den sista varan levereras till dig till en av dig angiven leveransplats.

Vid tillfälle att en vara består av flera delar, gäller ångerrätten i 14 dagar efter den dag 1/ där du, eller en av dig betrodd tredje person, dock inte transportören, får den sista varan fysiskt i hand eller 2/ där den sista varan levereras till dig till en av dig angiven leveransplats.

För att använda ångerrätten ska du meddela oss om att du önskar använda ångerrätten gällande en order. Du kan använda ett formulär, men det är inte ett krav. Ångerrätten gäller, om du skickar tillbaka ditt paket med ett meddelande till vårt lager (adressen står tryckt på medföljande dokument) innan tiden för ångerrätten är passerad.

Följd av ångerrätten

Om du väljer att använda ångerrätten vid din beställning, kommer vi att betala tillbaka alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnaderna (dock inte extra kostnader till följd av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste för standardleveransen som vi erbjuder) utan onödig försening och alltid senast 14 dagar från det datum när vi tog emot ditt besked om att du vill ångra köpet.

Vi genomför återbetalningen med samma betalsätt som du använde vid ursprungsbetalningen, om du inte uttryckt ett annat önskemål. Du kommer aldrig att krävas på någon typ av avgifter för återbetalningen Vi utför återbetalningen när vi har tagit emot varorna igen, eller att du har framvisat dokumentation för att ha returnerat varorna, beroende på vad som kommer först.

Vi betalar kostnaderna för retur av varorna till vårt lager. Det gäller om varorna skickas samlade med det billigaste fraktsätt på ditt lokala postkontor. Om du inom gränsen för ångerrätten vill skicka ytterligare delar av din leverans retur, ska du själv stå för de kostnaderna. Du ska returnera varorna utan försening och senast 14 dagar från det datum när du har informerat oss om att du vill använda ångerrätten. Ångerrätten är gällande, om du returnerar varorna inom 14 dagar.

Vi rekommendar, att du sparar postkvittot som bevis för att du har levererat paketet till posten/transportören. Du ansvarar själv för eventuell försämring av varans värde, till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt som varan fungerar på.

Saknade varor eller fel varor

Om din vara saknas eller om vi har levererat fel varor, ska du kontakta vår Kundtjänst. Om du kan konstatera felet när transportören vill leverera varan, bör du neka att ta emot varan. Vid saknade varor eller felaktiga varor, kan du returnera varan och få refunderat köppriset och alla leveranskostnader, när vår Kundtjänst har behandlat returärendet.

När du kontaktar Kundtjänst, ska du informatera om ordernumret, eventuell artikelnummer och beskriva vad som är fel med varan m.m. Du är inte ansvarig för kostnader i förbindelse med retur av en saknad vara eller felaktig vara. Vi betalar naturligtvis tillbaka köppriset och de ursprungliga leveranskostnaderna, när vi har fått varan retur.

Noella förbehåller sig rätten att avvisa reklamationer på varor som inte är hanterade korrekt och efter beskrivningen. Speciellt styles med påsydda lösdelar, som paljetter, pärlor, nitar och knappar samt silke och stickade modeller ska behandlas försiktigt. Vid köp av styles med lösdelar medföljer det normalt extra lösdelar som paljetter och knappar, eftersom man måste förvänta att några av de kan falla av vid användningen. Har du frågor omkring detta, är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst.

Andra förhållanden

Uppdatering av hemsidan

Vi gör vårt bästa föra tt uppdatera hemsidan samt försäkra oss om att priser, erbjudanden, beskrivningar och andra uppgifter om varorna är riktiga. Stavfel, fel i priser, erbjudanden, beskrivnignar och andra uppgifter om varan kan dock uppstå, och ibland upptäcker vi, att priset på en vara är fel.

Force Majeure

Vi är inte ansvariga för förseningar eller brister enligt Köpvillkoren, om förseningen eller problemet beror på andra förhållanden, som ligger utanför vår kontroll.

Avtalets komplettering

Dessa Köpvillkor är de kompletta villkoren för avtalet mellan oss.

Invaliditet

Om en eller flera av villkoren i Köpvillkoren bedöms som helt eller delvis invalida, gäller fortfarande övriga villkor i avtalet.

Tilldelning

Vi har tillstånd att tilldela våra rättigheter ang. avtalet med dig till en tredje man. Tilldelningen är naturligtvis förutsatt att standarden på den service som du får inte försämras. Vi ger dig besked om eventuell tilldelning av servicen. Genom att acceptera dessa köpvillkor accepterar du eventuell framtida tilldelning. Samtidigt accepterar du att från det att vi har gett dig besked om tilldelningen, kan dina rättigheter endast ställas mot den aktuella tredje man.

Personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter konfidentiellt. Läs noga genom avsnittet Personpolitik som berättar om hur vi använder de personuppgifter som du ger oss i beställningsprocessen och vid din användning av hemsidan.

Klagomål

Du är naturligtvis alltid välkommen att kontakta vår Kundtjänst, om du har klagomål på en vara som du köpt hos oss. Vår kundtjänst kan kontaktas både per telefon och mail. Du kan också skicka in klagomål om en vara som du köpt hos oss, till Konkurrens- och Konsumentstyrelsens Center för Klagomål, Carl Jacobsens Vej 35, DK-2500 Valby, Danmark. Du kan klaga till Centret för Klagomål via deras hemsida.

Du kan också använda EU-Kommissionens online klagomålsportal för att ange ett klagomål. Det är extra relevant, om du är konsument med bostad i ett annat EU-land. Du kan skicka in klagomålet via en online formulär. Genom att ange ditt klagomål ska du ange vår e-mail adress info@noellafashion.com.

Om vi inte kan komma överens genom Centret för Klagomål, kan du kontakta Konsumentverket via deras online formulär.

Lag och jurisdiktion

Alla köpavtal som görs med oss enligt dessa Köpvillkor går under aktuella lagar och regler. Varje tvist som kan uppstå över vår avtal, ska föras för en kompetent domstol.

© 2017 Noella